La idea de la marca España pot ser que vingui inspirada per la marca del disseny Miró que representa el sol d'Espanya. Pot ser que amb això de la marca España algú hagi recordat aquella vella frase <<en el imperio español no se pone el sol>>. Eren els temps de les provincies d'Ultramar que ja no tenim. Ara el sol surt per l'est i es posa per l'ouest. Però no es pot confondre el sol amb els productes industrials. El sol permet crear energies netes i substituir les nuclears. No costa diners. Però la marca España està per fer guanbyar diners se suposa a alguns empresaris que no sabem qui són. Tanmpoc sabem si les emoreses amb nom espanyol són realment titularitat dels que apareixen davant la llum pública. Pot ser Zara, els Codorniu, alguna marca de vins de La Rioja, alguna marca de cotxes amb financiaciò no espanyola, alguns grans magatzerms, alguna empresa de transports i no sabem que i qui més. No fem fem servir Espanya per no sabem qui ni i menys per crear una falsa realitat de la situació econòmica. Realment hi han marques que no identifiquen productes. Algunes paraules no poden ser marques. Cap marca pot ser utulitzada per somnis imperials. Han de saber a Madrid que Espanya ja fa molts anys que va deixar de ser un imperi i de perdre guerres arreu del món. El sol ja es va posar per Espanya. Ara els imperis són uns altres. Millor que el nou disseny de propaganda per la indústria
turística sigui una truita de patates i un porró de vi Hi han altres denominacions que si que identifiquen pobles. Euskalerria i Catalunya en són dues que abradi o no a la gent de Madrid indetifiquen dos pobles amb clara personalitat nacional que al final ha acabat per reconèixer el Ministre Sr. GArcia Margallo encara que íntimament no hi estigui d'acord. Laus Deo!
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada