idolatria que no cesa
Voldriem creure que treure els sants en professó és un acte piadós. No sabem el perquè apareixen cossos militars al costat dels passos de setmana Santa. No entenem perquè la gent plora quan plou i n surten les professons. En camvi molts no van a missa. És més important aparèixer fent penitència en públic, dona status social. S'utilitza lo religiós amb finalitats ben diferents de les preteses a la Biblia. Els mitjans televisius donen força informació de les celebracions de setmana santa, dels actes, de les professons. Hem tornat a la religió única per excel·lència. Les imatges guien la religió. La devoció no és per Déu, és per les imatges i esculptures que es passeigen per els carrers de les capitals. És una activitat que atrau turistes. L'exotisme de les professons és innegable. Ens tornem idòlatres de la imatge. Ens condiciona la imatge del Crist crucificat, del Crist mort, de la Verge plorosa. No presentem una religió d'amor i de proximitat, sinó de distància, llunyana i de patiment. La idolatrtia vivent és una falsa religió que no té res a veure amb el que predica l'evangeli de Crist. Les escultures ornamentades amb robes i joies no es corresponen amb el missatge de Crist. L'església oficial espanyola guarda silenci, no s'atreveix a dir que les professons són una farsa, la mentida de la sobèrbia de les cofradies, que Déu no precisa representacions escultòriques, que tot fou un invent de la inquisició, que amb les imatges de la pasió de Crist és volia arrossegar de genolls el poble ignorant que no llegia la Biblia ni l'evangeli. Es convertia en pecat no obeir a cegues el pastor. Fou una forma d'estimular la devoció pel temor de Déu i del Bisbe. Però de la devoció passarem a la idolatria. Es poden demanar miracles a les imatges. Seguim venerant les imatges, no a Déu. Es demanen miracles a les imatges, no a Déu. Es banalitza lo religiós. No hem entés res del que és creure en el creador i l'exigència de seguir el seu missatge. Esperem que el nou Papa Francesc faci ràpida neteja de la sobèrbia de la imatge i la comercialització de la setmana Santa.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada