paciència unificada de Catalunya
by
Pau Miserachs
/
divendres, 28 de juliol del 2017 /
Posted in
desviació de poder,
Estat,
opinió pública,
voluntat popular
Per superar la crisi actual, l'Estat espanyol inicia tota mena d'accions. Unes de caire policiaol, altres judicials i altres d'ordre econòmic. Tota la acció és política i està destinada a provocar una paralisi del procés. L'Estat se segueix considerant, però, representatiu, presentant-se com la realitat mateixa i garant de l'ordre constitucional. L'expressió d'aquesta realitat es fonamenta en la via electoral, la qual cosa justifica que l'Estat es vegi obligat a intervenir en la realització de les finalitats de qui el dirigeix. que se sent l'interpret de la voluntat popular. Amb aquesta actuacioó l'Estat se separa de la comunitat humana o societat per imposar una regulació jurídica que pot no coindcidir amb la voluntat social, un poble que no participa de les decisions de govern. L'Estat oblida que el poder públic ´çes dependent del poble, doncs tot poder es troba en el poble al que l'Estat està ogbligat a servir, no a la inversa. En una democràcia no és activitat normal obrir investigacions per presumptes delictes impossibles quan l'activitat és pacífica i garantida per les llibertats fonamentals. Nomé4s és posible l'alteració de la vida política per part de l'Estat si es produeix amb desviació del poder delegat de que disposa, donat que en una democràcia tots els poders emanen del poble. La doctrina jurídica política ha admès el referéndum com una variant o forma de democràcia dirtecta que està reconeguda per la Declaracio Universal dels Drets Humnans i la nostra Constitució de 1978. Alteraer la vida políticas negant el dret a la democràcia directa és anar conrtra els drets fonamentals i deslegitima el poder de l'estat per la seva funció distorsionadora dels avenços democràtics. La inciativa popular és un acte d'exercici de sobirania que no es pot confondre amb una democracia gregaria o populista, doncs tots els individus són igualment sobirans, i l'Estat no els pot privar del seu dret a la llibertat l'exercici de la sobirania. Interpretar les constitucions un cop refredendades com una cessió perpetua de sobirania en el poder de l'Estat és antijuridic i antisocial. Les Constitucioons no són instruments perfectes ni complerts. Poden presentar deficiències i forats jurídics que en un món global s'han d'omplir i resoldre d'acord amb la doctrina. i el dret internacional interpretats d'acord amb les circumstàncies socials i la voluntat popular que no es pot limitar a manifestar-se eleccions perìòdiques, doncs la voluntat popular és l'expressió veritable de l'opinió pública a la que s'ha de sotmetre l'Estat. L'Estat no té com finalitat tapar les irregularitats del poder, desprestigiar les institucions bàsiques i confondre els poders. No són aquests els principis i els valors de la Unió Europea ni els de les Nacions Unides que admeten el dret dels pobles a desenvolupar-se lliurament, amb independencia de l'Estat on radiquin. L'Esrtat precisa un canvi d'actuació, obrir-se al debat i al diàleg, revisar la seva estructura i reconèixer les realitats socials i històriques que se li presenten. La violencia i les presions mai no condueixen a bon port.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada